• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC vid anställning? Snälla någon som vet?

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Berättar den som intevjuar om sambons/fruns ekonomiska förhållanden?
han frågade mycket om min fru. vad som är bra med henne, vilka är hennes starka sidor osv. helt oförberedd på att få sådana här frågor...
nu är min fru inget jobb och kommer inte ifrån Sverige så det vart kanske extra mycket frågor. sedan vart det frågor om vad händer om hon inte får något jobb? nu har jag försörja henne i 10 år så det är ju ingen skillnad mot vad vi är vana vid (förutom att allt har blivit dyrare så det suger att 5 personer lever på en inkomst)

sen fick jag frågan vad händer med ekonomin om jag blir sjukskriven en längre tid. råkade väl säga stt det är mindre bra, men det är väl mindre bra oavsett ekonomisk situation och inkomst att vara sjukskriven en längre tid...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ML27

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Maj 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
han frågade mycket om min fru. vad som är bra med henne, vilka är hennes starka sidor osv. helt oförberedd på att få sådana här frågor...
nu är min fru inget jobb och kommer inte ifrån Sverige så det vart kanske extra mycket frågor. sedan vart det frågor om vad händer om hon inte får något jobb? nu har jag försörja henne i 10 år så det är ju ingen skillnad mot vad vi är vana vid (förutom att allt har blivit dyrare så det suger att 5 personer lever på en inkomst)

sen fick jag frågan vad händer med ekonomin om jag blir sjukskriven en längre tid. råkade väl säga stt det är mindre bra, men det är väl mindre bra oavsett ekonomisk situation och inkomst att vara sjukskriven en längre tid...
Tack för svar.men en fråga till..tog dom en kreditupplysning på dig och din fru och isånafall pratade ni runt det typ ..känns så utlämnade
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Tack för svar.men en fråga till..tog dom en kreditupplysning på dig och din fru och isånafall pratade ni runt det typ ..känns så utlämnade
jag har inte fått något meddelande om att någon kreditupplysning har tagits.
men Säpo kanske kan kolla upp en hel del utan att en kopia skickas
 

ML27

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Maj 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
jag har inte fått något meddelande om att någon kreditupplysning har tagits.
men Säpo kanske kan kolla upp en hel del utan att en kopia skickas
En sista fråga kontaktade dom din fru och gjorde en intervju
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
En sista fråga kontaktade dom din fru och gjorde en intervju
nej, det sker bara vid ännu högre säkerhetsklassning.
han ringde bara upp en av mina två referenser och hade lång utfrågning med honom så att han kände sig obekväm
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Hej.

Det är så att jag håller på att få ett nytt jobb inom säkerhetsbranschen.

De skriver att de gör en "ekonomisk kontroll" innan slutgiltig anställning.

VAD innebär det exakt?

Tar de en fullständig UC, eller kollar de bara att inga betalningsanmärkningar finns?

Ni som har erfarenhet eller kunskap om detta, snälla redogör detta.

Tack.
Kan bara berätta att när jag sökte jobb som värdetransportör, så gjorde dem en ordenligt check på mig. Frågade även ifall jag hade lån. Jag svarade ja. Men dem frågade inte på vilka belopp. Eftersom att jag inte har några betalningsanmärkningar så var det inget konstigt.

Då har jag lån på ca 1 miljon. Men har alltid betalat allting.
 

ML27

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Maj 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
nej, det sker bara vid ännu högre säkerhetsklassning.
han ringde bara upp en av mina två referenser och hade lång utfrågning med honom så att han kände sig obekväm
Högre säkerhetsklass?..1.2
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
jag har inte fått något meddelande om att någon kreditupplysning har tagits.
men Säpo kanske kan kolla upp en hel del utan att en kopia skickas
Det här undrar jag. Att någon skulle kunna se ens lån utan att UC tas?
Vad gör konstigt avtal skulle Säpo ha med UC?

Är det inte troligare att UC inte togs?

Tror att det som kollas främst är anmärkningar eller skuldsaldo hos kronofogden, inte sitter Säpo och granskar privatlån?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Lånar denna tråd och är själv i en rekryteringsprocess för ett arbete inom ekonomi. Och de vill ta en kreditupplysning. Har dålig UC men inga skulder hos kfm och inga inkasso men är högt belånad. Vilken kreditupplysning brukar tas vid anställning ? Vill inte gärna att min kreditvärdighet påverkas o att de ser mina lån då vill de nog inte ha mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp